Пасивна безпека

Пасивна безпека - конструктивні заходи, спрямовані на зведення до мінімуму ймовірності поранень людини при ДТП. Вона підрозділяється на зовнішню і внутрішню.
Зовнішня досягається виключенням на зовнішній поверхні кузова гострих кутів, що виступають ручок і т.д.
Для підвищення рівня внутрішньої безпеки використовуються наступні конструктивні рішення:
- Конструкція кузова, що забезпечує прийнятні навантаження на тіло людини від різкого уповільнення при ДТП і збереження простору пасажирського салону після деформації кузова;
- Ремені безпеки, без використання яких смертельні наслідки в результаті аварії можливі вже при швидкості 20 км / ч. Застосування ременів підвищує цей поріг до 95 км / год;
-Надувні подушки безпеки - аербекі. Вони розміщуються не тільки перед водієм, але і перед переднім пасажиром, а також з боків (у дверях, стійках кузова і т. д.). Деякі моделі автомобілів мають їх примусове відключення через те, що люди з хворим серцем і діти можуть не витримати їх помилкового спрацьовування;
- Сидіння з активними підголівниками, які обирають "зазор" між головою людини і підголовником, якщо автомобіль отримав удар ззаду;
- Передній бампер, поглинає частину кінетичної енергії при зіткненні;
- Травмобезпечні деталі внутрішнього інтер'єру пасажирського салону.

Інформативна безпека

Інформативна безпека - властивість автомобіля забезпечувати необхідною інформацією водія та інших учасників руху.
Інформативна безпека автомобіля поділяють на внутрішню, зовнішню і додаткову.
Внутрішня залежить від наступних факторів:
1. Оглядовість повинна дозволяти водієві вчасно і без перешкод отримувати всю необхідну інформацію про дорожню обстановку. Несправні чи неефективно працюють омивачі, система обдування і обігріву стекол, склоочисники, відсутність штатних дзеркал заднього виду різко погіршують оглядовість при певних дорожніх умовах.
2. Розташування панелі приладів, кнопок і клавіш управління, важеля перемикання швидкостей і т. д. має забезпечувати водію мінімальний час для контролю показань, впливів на перемикачі і т. п.
Зовнішня інформативність - забезпечення інших учасників руху інформацією від автомобіля, яка необхідна для правильної взаємодії з ним. У неї входять система зовнішньої світлової сигналізації, розташування световозвращателей, звуковий сигнал, розміри, форма і фарбування кузова
Інформативність легкових автомобілів залежить від контрастності їх кольору щодо дорожнього покриття. За статистикою, автомобілі, забарвлені в чорний, сірий, зелений і синій кольори, у два рази частіше потрапляють в ДТП через труднощі їх розрізнення в умовах недостатньої видимості і вночі. Несправні покажчики поворотів, стоп-сигнали, габаритні вогні не дозволять іншим учасникам дорожнього руху вчасно розпізнати наміри водія і прийняти правильне рішення.
Додаткова інформативність - властивість автомобіля, що дозволяє експлуатувати його в умовах обмеженої видимості: вночі, в тумані і т. д. Вона залежить від характеристик приладів системи освітлення та інших пристроїв (наприклад, протитуманних фар), поліпшують сприйняття водієм інформації про дорожньо - транспортної ситуації.

Екологічна безпека

Під екологічною безпекою розуміють властивість знижувати ступінь негативного впливу автомобіля на навколишнє середовище.
Основні небезпечні фактори екології при експлуатації автомобіля
1) Втрата корисної площі землі
2) Забруднення атмосфери
3) Використання природних ресурсів
4) Шум і вібрація
5) знищення флори і фауни
6) Радіоперешкоди

Дорожня безпека

Дорожня безпека це будівництво доріг з безпечними елементами:
Безпечні елементи дороги:
1) Невеликі ухили та великі радіуси поворотів доріг
2) Достатня ширина проїзної частини
3) наявність розділових смуг, розмітки, дорожніх знаків, узбіч.
4) Оглядовість дороги
5) Рівність і шорсткість дороги
6) Організація огорожі на небезпечних ділянках дороги
7) облаштування місць зупинок автобусів і стоянок ТЗ і місць стоянки для відпочинку та догляду за автомобілем

Післяаварійна безпека

Під післяаварійного безпекою розуміють властивість транспортного засобу у випадку аварії не перешкоджати евакуації людей і не завдавати їм травм при евакуації.
При конструюванні автомобіля враховують такі принципи: - Бак розташовують далі від двигуна
- Встановлюють бак ззаду
- Встановлюють систему автоматичного відключення електроенергії при ДТП
- Забезпечують пожежобезпечність паливних баків, заливних горловин і паливо проводів
- Передбачають пристрої для аварійної евакуації людей
- Забезпечують салон необхідною кількістю вогнегасників
Кiлькiсть

Кiлькiсть переглядiв: 1191